Woonondersteuner

  • MBO
  • Flex werk / Oproepbasis
  • Zorg & Welzijn
  • flexibel
  • Amsterdam

Woonondersteuner

Als woonondersteuner draag je bij aan een prettige, veilige en huiselijke woon- en leefklimaat van de cliënten. Je komt te werken in een kleinschalige woonvoorziening. Je bent aanwezig in de huiskamer waar jij een huiselijk sfeer creëert, zodat de bewoners en bezoekers zich thuis voelen.
Je hebt geen zorggerelateerde diploma’s en weinig ervaring in de zorg.

Wat je aan andere vertelt dat je doet

‘Ik bezorg cliënten en hun familie een onvergetelijke tijd. Ik zorg ervoor dat ouderen een “gezellig” dagje ouder worden!

Wat je echt doet & hoe je dat aanpakt

  • Je helpt bij de maaltijd, koffie/thee momenten en bij ontspanningsactiviteiten gericht op de doelgroep
  • Je zorgt ervoor dat de huiskamer gezellig en uitnodigend zijn
  • Je bent de enthousiaste en betrokken zorgtopper met een luisterend oor
  • Je tovert een glimlach op de gezichten van je werkomgeving.
  • Je houdt toezicht in de huiskamer en begeleidt bewoners en familie waar nodig
  • Je signaleert afwijkend gedrag en rapporteert dit aan je collega’s.
  • Met je collega’s stem je af over de werkzaamheden. Op gebied van voedingsmiddelen voer je standaardbestellingen uit en assisteer je bij het verstrekken van maaltijden en dranken.
  • Door jouw werk wordt het welzijn van de bewoners bevorderd en zijn zij en hun familie tevreden

 Team

Natuurlijk werk je in de zorg nooit alleen. Samen met jouw zorgteam wat bestaat uit verpleegkundigen, verzorgenden en helpenden werk jij op een kleinschalige woonvorm.

Hoe je dag er uit kan zien

Om 08.00 uur begint je dienst. Je wordt door de helpende / verzorgende op de hoogte gebracht van de gebeurtenissen van de afgelopen nacht en de ochtend. De eerste bewoners van de woongroep waarop je werkt zitten aan tafel. Je hebt koffie en thee gezet en smeert alvast wat boterhammen en maakt voor twee bewoners yoghurt met cruesli. Nadat iedereen ontbeten heeft ruim je de ontbijt spullen op en ruim je de vaatwasser in. Er is wat wasgoed wat nog weggewerkt moet worden en daarna ga je samen met een paar bewoners naar het ontbijtjournaal kijken. Het is ondertussen al 10.30 uur en je hebt zelf een heerlijke cake gebakken. Hoogste tijd voor nog een ronde koffie/thee met een plak cake. Ook is er al wat familie op bezoek die ook geniet van de koffie met cake. Samen met 5 bewoners zitten jullie aan de tovertafel welke beweging voor mensen met dementie stimuleert. Je dienst is al bijna voorbij en je inventariseert nog even of er nog voldoende lunch producten zijn of dat er bijbesteld moet worden. Om 12.00 uur is dienst voorbij en morgen om 08.00 uur ben je weer terug.

Wij vragen

  • Je bent enthousiast, betrokken en pro actief
  • Je hebt affiniteit met de ouderenzorg
  • Je bent zelfstandig, hebt een actieve werkhouding en sterk verantwoordelijkheidsgevoel
  • Je bent in bezit van een VOG of bereid er een aan te vragen
  • Je hebt een hart voor warme zorg en oprechte interesse in de cliënten

Wij bieden

  • Geld. Je komt te werken in FWG 15, €9,78 – €13,09 per uur. Inschaling afhankelijk van werkervaring
  • Onregelmatigheidstoeslag en reiskosten conform cao-vvt
  • Persoonlijke aandacht, de intercedenten vragen je het hemd van het lijf
  • 24-uur bereikbaarheidsdienst. Je kunt ons op ieder moment van de dag bellen
  • Een dankbare baan in de zorg
  • Een wekelijkse uitbetaling (op dinsdag)
  • 3 á 4 uur diensten bij diverse opdrachtgevers bij jou in de buurt. Zowel in de ochtend als in de avond.

Sollicitatieprocedure

  1. Solliciteer – leuk dat je wilt werken via Interfact. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op
  2. Telefonisch interview – één van onze intercedenten belt je op om kennis te maken en een afspraak in te plannen
  3. Intake – je komt bij ons langs op kantoor, zodat wij persoonlijk kennis kunnen maken. Heb jij alle documenten mee die er voor je inschrijving noodzakelijk zijn…? Dan gaan wij graag door naar punt 4.
  4. Contract voorstel – Wij schrijven je in en maken een contract voor je.
  5.  In dienst – je zet je handtekening onder het contract en wat formaliteiten.
  6. Aan het werk – je geeft je beschikbaarheid door en je wordt door één van de intercedenten aan het werk gezet.

Vragen over deze vacature?

Neem contact op met Martijn Prins
T. 020-6624700
E: info@interfact.nl