Helpende / ADL-assistent voor de LGZ

  • MBO
  • Flex werk / Oproepbasis
  • Zorg & Welzijn
  • flexibel
  • Noord-Holland

Organisatie
Voor een landelijke organisatie zoeken wij Helpende nivo 2 / ADL-assistenten.
De diensten zijn voor de locaties in Amsterdam.
De organisatie maakt normaal wonen met een fysieke beperking of handicap mogelijk.
De organisatie verleent assistentie bij de algemene dagelijkse levensverrichtingen, zoals aan- en uitkleden, toiletgang, douchen en eenvoudige verpleegtechnische handelingen. De cliënt bepaalt wanneer, waarbij en hoe! 24-uur per dag, 7 dagen per week. Zo houdt hij zelf de regie over zijn leven.

Als helpende / ADL-assistent ben je het hart van de organisatie. Je werkt met en voor mensen.
Assistentie verleen je altijd als er om wordt gevraagd, en anders niet. Duidelijk communiceren is dan ook waar het om draait. Goed kunnen luisteren naar de cliënt om de assistentie op aanwijzing te kunnen uitvoeren, is net zo belangrijk als kennis van het uitvoeren van de persoonlijke verzorging, verpleegtechnische handelingen en het hanteren van benodigde hulpmiddelen.
Via een alarm-intercomsysteem staan de woningen rechtstreeks in verbinding met een hulppost, de ADL-eenheid.

Hoe zien jouw taken er uit?
Als flexwerker geef jij aan wanneer je beschikbaar bent, je bepaalt dus altijd zelf je rooster, ideaal te combineren met je gezin of een parttime baan !
Je werkt in een team met andere helpende / ADL-assistenten vanuit een (meld)kamer, wanneer er een melding komt ga je zelfstandig naar de cliënt toe. Je zult na oproep van de cliënt op aanwijzing van de cliënt gaan werken. Belangrijk is dat de cliënt zelf de regie in handen heeft.

Wat breng jij mee?
[-] MBO of LBO met aantoonbare werkervaring en affiniteit met de doelgroep of diploma helpende nivo 2
[-] SPW / SPH / MWD
[-] Ervaring met actieve- en passieve tilliften
[-] Goede sociale vaardigheden; je kunt op aanwijzing van de cliënt assistentie verlenen.
[-] Sterke communicatieve vaardigheden voor de samenwerking met cliënten en collega’s
[-] Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)

Wat bieden wij?
[-] Salariëring en arbeidsvoorwaarden conform CAO van de inlener. Inschaling afhankelijk van ervaring.
[-] Wekelijkse uitbetaling
[-] 24/7 bereikbaarheidsservice via één van de intercedentes

Interesse ?
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Sharon Piqué – 020-6624700.